Ascensió al Matagalls

Una sortida per fer sedentarisme  o bé per entrenar curses de muntanya, és la pujada al Matagalls, el tercer cim més alt del Montseny amb una altitud de 1697 m.

Com arribar-hi? Si vens per la part nord, un cop arribes a la localitat de Tona, et desvies cap a Seva i direcció el Brull (Crta. BV-5301). En aquesta mateixa carretera anirem veient indicadors a Collformic (1.145m). Veurem que hi hem arribat no només pels senyals, sinó per el restaurant i la gran quantitat de cotxes que hi ha. Hi ha un aparcament públic a uns 50m del restaurant.

Excursió: Des del mateix aparcament ja hi veiem indicadors que ens indiquen el camí cap al Matagalls. Podem fer els primers metres per el camí indicat i força pedregós, o bé per un camí que volteja uns metres de la vessant esquerra fins enllaçar al camí GR 2.5. Depenent del dia i de l’estació de l’any, ens assegurarem de que anem en el bon camí quan veiem la gent que hi puja i baixa. Molta gent fa una excursió familiar, però també n’hi ha d’altres que hi entrenen corrents. A un ritme constant caminant, en 1h aproximadament arribes a la creu del Matagalls, on gaudeixes d’unes vistes privilegiades. Per aquells que els agradi caminar, es pot ampliar el recorregut fins al santuari de St.Segimon.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Per aquells que vulguin ampliar informació i veure l’itinerari més detallat, us deixo el següent enllaç http://fermuntanya.blogspot.com.es/2009/06/matagalls-stsegimon-collformic.html